Presentation - Daria

Daria | 15 | Emmaboda
Tjej på 15 som ridit sen hon var 6 år. Började min resa på Väsby ridklubb där jag red ett tag innan jag fick min första medryttarhäst Lina. En busig b-ponny på 4 år. Tog en pause ifrån ridskolan eftersom min familj inte hade råd för att betala så jag kunde gå på ridskola men började igen när jag gick i fyran. Red på ridskolan fram tills 7:an då jag slutade för jag kännde att jag inte kom någonstans i min utbildning. Vart medryttare på en islandshäst som heter Prinssesan som jag slutade rida efter en månad för att jag började rida en d-ponny vid namn Pommery. Pommery som även kallas Pom Pom skulle jag nog säga har lärt mig nästan allt jag kan. Jag saknar han otroligt mycket fram tills idag då han var den första hästen jag litade på 100%. Kom över min hopprädsla med honom och det jag strävar efter än idag kan jag tacka honom för.
 
21 mars tog vi hem Wendy Darling ifrån Polen min alldelles egna häst. Var först meningen att vi skulle hyra ponny men vi pratade mycket om det och till slut valde vi Wendy som vi då köpte ifrån Polen. Hade aldrig träffat henne bara sätt bilder och 3 videor och fått lite information om henne och det var riskabelt att köpa henne eftersom vi inte viste hur hon var men det var mitt livs bästa beslut. I början gick det inte ens att leda Wendy, kratsa hovar, ta henne in och ut ifrån hagen och jag undrade vad jag gett mig in på men 2 månader senare och jag kan säga att jag litar på henne till nästan 100%. 
 
Wendy är född 28 september 2009 i ett stuteri i polen. Hon är av rasen Wielkopolski dock får hon egentligen inte räknas som en eftersom hon bara är 155cm och de måste minst vara 158 för att räknas som en. Hon är en smart snabblärd häst som är hur snäll som helst. 
 
Med Wendy tränar jag NH och trickträning vilket har gått väldigt bra hittills. Hon har blivit riden i en månad i Polen och har inte blivit utbildad så mycket så jag kommer börja utbilda henne nu i ridningen när hon har fått på sig hästskor. Jag strävar efter att få ett band med hästen att vi litar på varandra och kan finna trygghet hos varandra.
 
Har du några frågor om mig eller Wendy är det bara att fråga! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0