Presentation - Amanda

                           
 
Vem är Amanda, vad gör hon och hur började hon rida?
 
 Jag är då Amanda, jag fyller 14 den 12:e November. ( Fy  för vintern! ) Jo, jag började rida när jag var ca 2,5 år. Då fick jag min första Shetlandsponny Mila. Den lilla busen kastade för det mesta av mig, så vid ca 4 års ålder skaffade vi Exotic, en Welshmountain ponny, som jag lärde mig det mesta jag kan idag på. Vid 5 års ålder började jag tävla lite smått på Exotic i hoppning, dock bara i 30 CM på Clear Round tävlingar eller Blåbärshoppning. Under den tiden ( som tyvärr tog slut vid 8 års ålder ) lyckades jag samla 7 rosetter på 8 tävlingar. ( Jag blev jättearg när jag inte fick någon, haha ) Sedan när jag fyllde 7 fick jag mitt Arabiska Fullblod Arifynt. ( Farmor skaffade mig alla hästar, men Arifynt var det första fölet som föddes på henner stuteri Wärsjönäs Arabians, som tyvärr inte finns längre. )  Jag gick på ridskola i några år under denna tiden, men så flyttade vi ifrån Torsås Ridklubb och därmed kunde jag inte fortsätta... Sedan var det mest flumridning fram till idag. En Vinterdag mejlade en kvinna och frågade om vi kunde ta emot hennes Welsh Cob. ( Vi driver räddningsstall btw ) Och en soligt vinterdag hämtade vi henne. Hon kom galopperandes i hagen, och var så himla duktig och snäll att lasta. Nu satsar jag på hopptävlingar med Rachel. Den 30:e Maj vann vi vår första rosett tillsammans! Hon brukar vara ganska bråkig och pringa omkring eller kasta med huvudet när man tränsar, men på tävlinger var det precis som om hon visste att hon måste spara på krafterna! ( Det var dock inga höga hinder, bara 50. ) Hon var hur duktig som helst! Nu till hösten ska jag börja tävla ordentligt med henne, och vi hoppas innerligt att fp vara med på Laghoppning Division 2 då Torsås Ridklubb håller i en av delt'vlingarna. ( Nämnde jag att det är ponnyalsvenskan? :D ) Så nu tränar jag dressyr och hoppning med  Rachel och dressyr med Arifynt och hoppas på att kunna delta i en enklare dressyrtävling med Arifynt.
Jag tricktränar vår Islandshäst Thengill, en kolsvart nalle på 11 år. Jag har lärt honom att buga! Jag tränar 'vern min 85 cm höga shettis i dressyr och lite trick :)
 
Är väldigt dålig på att presentera haha, men har du frågor kan du ju kommentera så svarar jag så fort jag kan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0